Olen koko kesän ajan laiminlyönyt ystäväni täysin. Jokseenkin tuntuu ikävältä huomata, että kun itse ei pidä yhteyttä, ei myöskään itseen pidetä yhteyttä.

Olen kuullut juuri hyvän ystäväni erosta, enkä voi ymmärtää. Pitäisikö minun tehdä jotakin? Ottaa yhteyttä? Tiedän sen, että kaverit kyllä pitävät hänestä huolen. Haluaisin olla yhteydessä, mutta en tiedä miten. Tuntuu tyhmältä tarjota apua tällaisessa tilanteessa. Tuntuu tungettelevalta. Kunnon ystävät ovat läsnä muulloinkin kun vaikeina hektinä. Itse en ole ollut.

Olen kyllä keksinyt hyviä syitä. Haluan viettää aikaa tyttöystäväni kanssa. Haluan panostaa suhteeseemme ja olenkin antanut lähes kaiken vapaani kesästä yhteiseen käyttöömme. Olen myös totaalisen uupunut viettäessäni lähes koko kesän rippileireillä tutustuen samalla yli 150 nuoreen. Olen myös perunut ensi viikonlopuksi suunnittelemani rapujuhat ystävieni kanssa. En jaksa. En todellakaan jaksa.